porady

_____________________________________________________________________________________________

 

  • Jak dużo miejsca może zająć – brama uchylna otwierając się wysuwa się na zewnątrz garażu; aby swobodnie otworzyć taką bramę należy zaparkować około 1 do 2 metrów od garażu. Brama uchylna może okazać się niewygodna, gdy do garażu wjeżdża się z ulicy albo gdy podjazd do garażu jest bardzo krótki..Natomiast brama segmentowa to idealne rozwiązanie dla nawet najmniejszego garażu z krótkim podjazdem. To nowoczesne rozwiązanie pozwala maksymalnie wykorzystac dostępną przestrzeń, ponieważ miejsce potrzebne do zabudowy i funkcjonowania bramy jest ograniczone do minimum.
  • Ocieplenie – bramy garażowe uchylne produkowane są w dwóch wersjach: ocieplonej i nieocieplonej. Skrzydło bramy nieocieplonej składa się ze stalowego stelaża pokrytego blachą. Skrzydło bramy ocieplonej ma od strony wewnętrznej dodatkową blachę, a w środku materiał termoizolacyjny – najczęściej styropian. Brama  garażowa ocieplona jest droższa – warto ją jednak wybrać, gdy mamy ocieplony garaż – na pewno oszczędzimy wtedy na kosztach ogrzewania. Zastosowanie w bramach seg,entowych sekcji stalowych wypełnionych bezfreonową pianką poliuretanową o grubości 40 mm oraz uszczelnienie bramy na całym jej obwodzie zapewnia doskonałą izolację termiczną oraz akustyczną.
  • Drzwi w bramie – planując w garażu, poza miejscem na samochód, np. podręczny skład narzędzi ogrodniczych warto zamontować bramę wyposażoną w drzwi. Uniknie się wtedy częstego, otwierania całej bramy.
  • Doświetlenie – wybierając bramę można wybrać taką, która wpuszcza do wnętrza trochę światła dziennego dzięki zamontowanym świetlikom. Najczęściej wykonane są one z akrylu lub poliwęglanu. Materiał ten jest odporny na uderzenia.
  • Otwieranie za pomocą pilota jest znacznie wygodniejsze –nie musisz wysiadać z samochodu , moknąć na deszczu czy brodzić w śniegu by wjechać do garażu. Dzięki precyzyjnym prowadnicom i sprężynom otwieranie ręczne w nowoczesnych bramach jest również stosunkowo łatwe.

 

Dobór napędu do rodzaju bramy

Do bram segmentowych górnych pasują wszystkie typy napędów – jeśli tylko w garażu nie brakuje centymetrów koniecznych do ich zainstalowania. Gdy brama zamyka garaż dla dwóch samochodów – napęd musi mieć wyższą siłę ciągnięcia i pchania – najlepiej, jeśli przekracza ona 1000 N.

.

W bramie uchylnej można zamontować każdy tradycyjny napęd – byle miał odpowiednią moc. Może to być specjalny napęd do bram uchylnych, który mocuje się na skrzydle bramy od strony garażu. Siłownik – za pośrednictwem metalowego prętu – jest połączony z mechanizmem podnoszenia bramy.

Brama uchylna do garażu na dwa auta musi mieć napęd o większej sile niż zwykła brama. Można go też zastąpić dwoma napędami mocowanymi do obu boków bramy. Trzeba jednak w każdym ustawić identyczną siłę ciągnięcia i pchania.

Brama garażowa może też pracować w parze z bramą wjazdową. Dobrze wtedy, by obie miały napędy od jednego producenta i odpowiednią centralkę, która pozwoli je obsługiwać przy użyciu jednego pilota.

 

 

 

 

     

  Copyright © 2008 (POLAND), created & designed by Luki